Tuesday, January 13, 2009

Mediaspelare

Att det ska vara så svårt att hitta en bra musikspelare till datorn som fungerar. Min favorit var länge Mediamonkey, men så började den strula. Kraschade stup i kvarten. Så jag sökte lite för att se om jag kunde hitta något tips på vad jag kunde göra för att fixa det, hittade en uppgift att programvaran till SonyEricsson telefoner kunde ställa till det och jag hade deras sunkiga synkprogram på datorn, så snabbt åkte det, använder inte telefonen här i alla fall...

Så då fungerade det i flera veckor utan problem. Så i helgen började det strula igen. Den här gången började jag med att ta bort alla plugins som jag hade till MM, men det hjälpte inte. Så då åkte det ut. Nu provar jag Foobar2000, en trevlig spelare som jag använt till audioböcker sedan länge, tyvärr har den inte någon bra översikt över låtbiblioteket, jag har i alla fall har ännu inte upptäckt någon. Men jag fortsätter att leta. FB2k har en stor community som fixar plugins och skins så någonstans ska det väl finnas något användbart.

Tips mottages tacksamt. Och jag återkommer sannolikt om detta.

No comments: