Friday, January 23, 2009

Bröd och skådespel

Jag har börjat baka. Skyller det på undersysselsättning, och nyfikenhet kanske lite. Mest av allt ska jag kanske ge äran till detta till Amanda och Annika som under hösten bakat både det mörkt och ljust matbröd i en ständig ström. Baguetter, foccaccia och den fantastiska Britta-limpan.

Just nu har jag en deg på jäsning, ska prova en foccaccia med rödlök och parmesan, tyckte det lät väldigt gott och tänkte att det kanske kan passa till tortellini med gorgonzolasås som står på menyn för kvällen.

Annars händer det inte så mycket, jag väntar på visum.

Då händer det mer hemma, Matt har fått en chans att träffa en acting coach, vilket skulle öka hans chanser att få skådisjobb. Hoppas det går bra och att han kan komma igång med det han gillar bäst.

Hur gick det med brödet? Jag lät rödlöken brynas lite för hårt, så brödet blev sådär. Men nästa gång så...

----------------
Now playing: Johnny Cash - One Piece At A Time
via FoxyTunes

No comments: