Friday, November 28, 2008

Bättre sent än aldrig

Har just upptäckt 2pac, ja ja, jag vet det är sent, men bättre sent än aldrig. Man hör ju inte till den mest naturliga målgruppen för den typen av musik. Kanske är det för att vi flyttat till the Bronx. Det anses av många som födelseplatsen för rap, precis som New Orleans var för Dixie och Detroit för Soul och R’nB.

Nu kanske det är en efterkonstruktion, mitt intresse alltså.

Till slut har jag även hittat en platta med Ice-T, snubben som även har en roll i en av mina TV-favoriter, Law and Order SVU. Den aktuella CD:n är från 1991 men kan man lyssna på Miles Davis från 1956 så ska väl rap från -91 duga det med.

Enligt Åsa Nilsonne så utvecklar man hjärnan genom att lyssna på ny musik, så det är det jag gör. Utvecklar hjärnan, det gör jag gärna på detta sätt.

No comments: