Monday, April 6, 2009

Mumin


Tog just en av alla dessa knasiga tester som finns på Facebook, den här handlade om vilken figur i Mumindalen man liknade mest. Tydligen så liknar jag mest Snusmumriken. Så nu kanske jag måste läsa på vad den där Snusmumriken är för en figur. För några dagar sen gjorde jag en liknande test, den gången handlade det om vilken Beatlesmedlem man var, den här gången blev jag Paul, visst jag spelade bas i ett tidigare del av livet, men det är nog allt jag har gemensamt med den snubben. Ska jag vara ärlig så gillar jag inte hans låtar, eller de av Beatles låtar som jag tror mig veta har Macca som upphovsman.

Så konstigt det kan vara med såna där tester.

Nu utan mera dröjesmål ska jag gå och leta upp något att läsa för att förkovra mig
om Mumin och kanske främst om Snusmumriken.

----------------
Now playing: Freddie Wadling - Farlig liten jävul

No comments: