Thursday, March 26, 2009

Vår vår



Solen blänker på växthusen och gör att jag knappt ser något. Hunden skäller i köket, hon vill ut, när jag släpper ut henne skäller hon och vill in. Jag förstår henne, tror jag, hon ha sällskap. Vem vill inte det.

I morse hade jag en häftig dröm, minns slutet tydligast, jag dansade med Grace Hanadarko, en långsam tät dans som mest påminnde om hångel. Vi dansade till Bob Marley - Exodus. Det var definitivt en fem plus dröm. Men så rycktes jag ur hennes armar och väcktes av dator som spelade, ingen tiotusenkronorsfråga, Bob Marley - Exodus. Jag hade lovat att skjutsa folk till första tåget som gick 6:32 så det var tidig morgon som gällde.

Min teori när det gäller drömmar är att det gäller att vakna när det är som bäst om man ska minnas dem. Så även om det är smärtsamt att ryckas ut Holly Hunters armar så om jag fortsatt sova så hade jag nog inte kunnat minnas något av det hela. Som det var nu så kunde jag efter slutförd skjuts återgå till värmen i sängen och försöka återuppta drömmen. Minns naturligtvis inget av det.

Helt klart är dock att det sista jag gjorde igårkväll var att kolla in det senaste avsnittet av Saving Grace, så det måste ju finnas en koppling där. Får se till att avsluta kvällen med något riktigt najs så att drömmarna får näring.

Reblog this post [with Zemanta]


Saving Grace Season 1 Rapid Recap

No comments: